Monday, March 14, 2011

Andai aku tiada

Andai aku tiada,
Jangan pernah kau tangisi perkara itu,
kerana kau masih ada Allah yang sentiasa menemanimu,
yang sentiasa memeliharamu.

Andai aku tiada,
ku harap kau akan dapat meneruskan hidup ini seperti sediakala,
kuharap kau akan terus terbang dalam menggapai cita-citamu,
mencari segala yang kau impikan dalam hidup ini.

Andai aku tiada,
kuharap secebis ingatanmu masih ada padaku,
ku tidak mengharapkan lebih,
hanya doa kudusmu yang ku harap darimu.

Andai aku tiada,
kau gunakanlah segala ilmu yang pernah aku berikan padamu,
segala nasihat yang pernah kita kongsi bersama,
kuharap ia dapat menerangi hidupmu.

Andai aku tiada,
kuharap kau akan terus menjadi muslimah sejati,
muslimah yang sentiasa berpegang teguh dengan ajaran islam,
yang tidak mudah menyerah kalah dengan nafsu,
yang tidak pernah gentar menyatakan kebenaran,
yang akan menjadi salah seorang kebanggaan agama.

Andai aku tiada,
ku harap kau akan meneruskan perjuangan kita selama ini,
perjuangan untuk melihat islam berada di atas,
ku harap kau akan terus bermujahadah dalam mengejar perkara itu,
teruskan perjuangan itu sahabatku.







No comments:

Post a Comment