Sunday, October 24, 2010

Hati kembali

Seblom ni ak sering tertanya-tanya.....
knapa agaknya apa yg aku inginkan sukar dimiliki.....
ak pernah mencintai seseorang....
rasa rindu, lalai dan leka pernah membuat diri ini hanyut....
aku sering takut kehilangan dia....
tanpa aku sedari yg ak semakin jauh dari pemilik cinta itu....

ak sering teringat kepada si dia....
sehingga aku lupa ada sesuatu yang lebih penting dalam hidup aku....
ak sering terfikir apa sedang dy lakukan...
tanpa aku sedari ada perkara yg lebih penting utk aku lakukan dalam hidup ini.
bila tidak berhubungan rindu di dada sukar dimengerti...
namun aku terlupa ada rindu yg lebih agung yang perlu aku perolehi.....

namun kasih syg Allah masih berpihak padaku....
si dia mula menjauhkan diri dariku....
ia terasa begitu skit bagiku.....
kdg2 ak terfikir aku x mampu utk melepasi sume ini....
hanya dia yang dapat membahagiakan hidup ini...

namun bantuan Allah x pernah jauh dari aku....
mungkin ini laluan terbaik utk diri ini menjadi hamba yg lebih taat kepada penciptanya....
mungkin Allah tidak mahu hati ini dijaga oleh manusia lain....
Allah mahu menjaga hatiku kembali.....
Ini adalah sebaik-baik hadiah utkku yg sering alpa dan leka sebelum ni....

aku diberi tarbiyah2 yg mampu menaikkan kembali semangatku....
aku lebih faham dan mengerti cinta Allah itu....
aku dapat merasakan hidup lebih indah dgn cinta dari pencipta....
walaupun ak tidak mempunyai si dia lagi di sisi....
namun ak ada Allah yg sentiasa menjaga aku.....

Hidup terasa lebih indah dan bahagia....
kini aku mengerti hikmah di sebalik ujian ini.....
mungkin aku x dapat memiliki si dia namun aku dapat memiliki cinta yg lebih hakiki....
cinta yg tiada tolak bandingnya....

kini aku lebih kuat utk menjadi wanita muslimah.....
wanita yg bakal menjadi penyambung warisan rasul...
ku doakan semoga si dia juga mampu menjadi pemimpin yg hebat....
jika bukan utkku tp untuk keluarganya....
kini aku meredahi pemergian si dia....
smoga kita akan sama-sama diredhai Allah......

P/s: tiada cinta seagung cinta Allah.... jangan sekali-kali bermimpi utk memiliki cinta manusia jika cinta kepada Allah masih blum sempurna......

No comments:

Post a Comment