Tuesday, March 2, 2010

Khilaf

Aduh,
Hatiku bagai dihiris kaca,
melihat sikapnya yg seolah-olah,
cuba menjauhkan diri dariku,
ape sebenarnya yang berlaku antara kita,
adekah aku yg salah atau hanya salah faham sahaja...

Aku tidak dapat hidup dengan tenang dan gembira,
Aku seringkali terfikir tentangnya dan mencari masalah hubungan kami,
Aku x tahu ape yang perlu dilakukan bagi menjernihkan hubungan kami,
Bersalahkah aku...

Namun aku sedar pasti ada hikmah disebalik sumenya,
sesungguhnya semua yg terjadi adalah dalam genggaman Allah,
mungkin ada sesuatu yang lebih baik menantikan di masa akan datang,
sesuatu yang menjanjikan kebahagiaan buat ak,,
Biarlah aku serahkan segalanya kepada takdir,
cukuplah Allah sebagai penemanku pada masa kini,,
akanku serahkan seluruh jiwa dan ragaku kepadaNya....

mungkin ini satu ujian daripada Allah utk menyedarkan aku,
mungkin ini penebus bagi khilaf yg pernah aku lakukan semasa bersamamu,
aku redha dengan sumenya,
ku harap hubungan kita akan kembali seperti biasa,,
agar dapat ku nikmati hidup ini dengan lebih bahagia....

No comments:

Post a Comment